انتخاب سردبیرتلویزیونرسانه خانگییادداشت

نقد قسمت اول سریال گناه فرشته | نقدی بر ماجرای حامد تهرانی و فرشته

شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی در قسمت اول سریال گناه فرشته

اطلاعات کامل سریال گناه فرشته

قسمت اول سریال گناه فرشته پخش شد. در این قسمت شاهد بودیم که روند زندگی حامد تهرانی با بازی شهاب حسینی به نمایش گذاشته شد. حامد عنقا که اولین تجربه کارگردانی‌اش را پشت سر می‌گذارد مانند دیگر آثار کارنامه‌اش که فیلمنامه آن‌ها را نوشته بود باز هم از فرمول کل به جز استفاده کرده و سعی کرده است با بهره‌گیری از شیوه روایت معکوس مخاطب را ابتدا در جریان کلیت داستان بگذارد و سپس تلاش کند در طول پخش سریال با بازگشت به اصل داستان و مرور اتفاقات به نقطه طلایی داستان برسد. این شیوه اگرچه در سریال‌سازی شیوه مرسومی است اما به عنوان یک شمشیر دو لبه توانایی این را دارد که کلیت اثر را زیر سئوال ببرد و مخاطب را نسبت به سریال دلسرد کند.

حامد عنقا البته در سریال آقازاده ثابت کرده چنین فرمولی برای نگه داشتن مخاطب پای سریال جواب می‌دهد و می‌توان روی کلیت و شیوه اجرای آن موافق بود. با این حال در گناه فرشته به نظر می‌رسد عنقا به درک بهتری از فرم ساختاری رسیده است و تلاش می‌کند به عنوان اولین تجربه کارگردانی از آن بهره ببرد.

آنطور که در قسمت اول شاهد بودیم باید منتظر روایتی پر جزییات درباره یک پرونده قتل باشیم. در اینجا پرونده قتل عشیری به دست فرشته بهانه‌ای است تا شخصیت اصلی سریال یعنی حامد تهرانی به سراغ موضوعات دیگر برود. در جایی از قسمت اول وقتی پدر فرشته با بازی فرید سجادی‌حسینی تلاش می‌کند تا حامد وکالت فرشته را قبول کند و وقتی حامد می‌گوید من تخصصی در بحث قتل و جنایت ندارم، پدر فرشته تاکید می‌کند که این پرونده خیلی فراتر از موضوع یک قتل است و دختر او قربانی یک تصمیم شده پشت پرده شده است. پس تا اینجای کار می‌دانیم که قرار است عنقا صریح‌تر از گذشته به سراغ ماجراهایی از جنس سریال آقازاده برود و باز هم موضوعات روز جامعه را دستمایه ساخت سریال قرار دهد.

 

همه چیز از ۱۴ سال پیش شروع شد

در قسمت اول سریال گناه فرشته تاکید زیادی بر عدد ۱۴ می‌شود. ۱۴ سال پیش از سال ۱۴۰۲ یعنی سال ۱۳۸۸ و همین یکی از رمزهای سریال برای عمیق‌تر کردن درام داستان است. ترکیبی از اتفاقات سیاسی و اجتماعی رخ داده در سال ۸۸ که افراد بسیاری در آن تاثیر داشتند و حالا در گناه فرشته نشان می‌دهد که مادر حامد تهرانی به واسطه نفوذ و فشارهای عشیری به قتل رسیده است. اینکه چه اتفاقی باعث شده است تا مادر حامد تهرانی کشته شود یکی دیگر از معماهای سریال است که حامد را پس از ۱۴ سال به بهانه پرونده فرشته به سمت عصیان می‌برد.

 

بازی شهاب حسینی در قسمت اول سریال گناه فرشته

بازی شهاب حسینی در سریال گناه فرشته همانطور قابل انتظار است که پیش از این از او توقع داشتیم. او بازیگر توانایی است که در قامت یک وکیل کارکشته و کاربلد که دارای وجدان بیداری هم هست در این سریال ظاهر شده است. حسینی با درک صحیح از ابعاد شخصیت به خوبی توانست در همان قسمت اول خودش را به مخاطب معرفی کند و همین موضوع نشان می‌دهد حامد عنقا تکیه زیادی به اعتبار و هنر شهاب حسینی کرده و حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده است.

اشتراک گذاری

اینجا نظر بدهید